Atgal į mokyklos suolą | viešasis kalbėjimas

Dažnai prieš kalbant viešai kiekvienas patiriame baimę, kuri pasireiškia ne vien tik emociškai, bet dažnai ir fiziškai. Vieniems ji pasireiškia ,,Drugeliais pilve”, kitiems drebančiomis kojomis ar rankomis. Tam, jog šios problemos neturėtum, dalinamės keliais pratimais, kuriuos gali atlikti prieš kalbant viešai!

  • Atsisėsk ant kėdės krašto, kaip sėdi pianinu grojantys žmonės, ir sutelk visą dėmesį į raumenis toje vietoje, kur jauti spaudimą. Tuomet juos įtempk ir iš karto atpalaiduok. Tikime, jog tai iš šono gali pasirodyti keistai, todėl susirask ramią vietą, kurioje galėtum atlikti šį pratimą ir atsipalaiduoti prieš savo kalbą. 
  • Kitas pratimas kūno atpalaidavimui yra ganėtinai paprastas – šokinėjimas. Net ir toks paprastas veiksmas išjudins tavo kūno raumenis ir padės išvengti nemalonių jausmų.
  • Treniruotė – norint gerai pasiruošti kalbėjimui rekomenduojame treniruotės metodiką.
    • Likus trims dienoms prieš tavo kalbėjimą, jau turėk pasirašytą kalbą ir nuvyk į vietą, kur vyks kalbėjimas. Ten apeik visą patalpą, paliesk objektus, esančius ten. Pavyzdžiui: lentą, ekraną, markerį, kėdę. Įsiklausyk į tave supančius garsus – vandens bėgimą vamzdžiu, vėją, kedenantį užuolaidas, ir panašiai bei nusifotografuok aplinką. Tai padės tau apsiprasti su aplinka ir vėliau joje jaustis daug artimiau ir laisviau. 
    • Likus dviem dienom prieš kalbėjimą apsirenk taip, kaip rengsiesi rytoj. Pasižiūrėk į vakar dieną padarytas nuotraukas, prisimink girdėtus garsus ir namuose pasiruošk aplinką, panašią į esančia erdvėje, kurioje sakysi kalbą. 
    • Galiausiai, inscenizuok viską, nuo A iki Z, kaip viskas vyks rytoj. Tai gali daryti prieš veidrodį ar paprasčiausiai užsimerkus. Jei jauti, kad vis dar dreba rankos, susirask objektą, kurį turėsi ir rytoj, pavyzdžiui markerį, ir laikyk jį rankose. Tai padės tau susitvarkyti su nevalingais judesiais. Svarbiausia, jog šis objektas nebūtų iššaukiantis, nes tai gali pavogti visą tavo dėmesį. 
  • Atėjo tavo kalbos diena ir tu labai nenori valgyti, puikiai suprantame tavo jausmus, bet, visgi, privalai suvalgyti bent bananą su šokoladu, nes būtent šis duetas, gali numalšinti tavo jaudulį. Yra ir svarbių dalykų, kurių turėtum nedaryti prieš kalbant, pavyzdžiui gerti kavos, nes ji tik paspartins tavo širdies ritmą ir jaudinsies dar labiau.
  • Kalbant viešai, rekomenduojame tarp žiūrovų susirasti pažįstamo, patikimo žmogaus veidą. Taip jausiesi drąsiau pristatydamas savo kalbą!
  • Nepamiršk atsistoti stabiliai, kad tavo kojos būtų pečių plotyje. Jei vis dar jauti jaudulį, spausk savo kojos pirštą prie žemės ir įsivaizduok, kad taip perduodi žemei savo energiją. Taip ne tik pasijusi geriau, bet ir neparodysi savo nerimo kitiems žmonėms.

 O dabar, susikaupk, pašokinėk ir pasakyk geriausią kalbą savo gyvenime!

Ar šis turinys buvo jums naudingas?

Kitos naujienos:

Atgal į mokyklos suolą

Atgal į mokyklos suolą | motyvacija

Auksinis žymeklis, juodas tušinukas, užrašinė, spalvoti lipnūs lapeliai, naujų knygų kvapas….Ar žinai šį jausmą, kai naujas tušinukas pats prašosi, jog juo užrašytum savo pavardę? Naujų

LMS naujienos

Laiškas švietimo bendruomenei

Gerbiami mokytojai, mokyklų vadovai, savivaldybių švietimo administracijų vadovai ir darbuotojai, mokiniai, tėvai ir visi, kurie rūpinatės švietimu! Rugsėjį visi grįžtame į mokyklas. Mokyklų bendruomenės ruošiasi