Abiturientams vasaros pradžia- įtemptas laikotarpis: nerimauti verčiantys egzaminų ir apeliacijų rezultatai, žinių laukimas apie stojimą į aukštąsias mokyklas. Liepos mėnesį, paaiškėjus visiems rezultatams, dalis moksleivių pasinaudoja galimybe teikti apeliacijas Nacionaliniam egzaminų centrui (NEC). 2017 m. pateikta beveik 1000 apeliacijų, o rezultatai pakeisti beveik penktadaliui moksleivių. Deja, bet ne visos mokyklos užtikrina moksleiviams jų turimą galimybę pateikti apeliaciją.
Šiais metais tokia situacija nutiko Šakių „Žiburio“ gimnazijoje, kurioje moksleivių pateiktos apeliacijos taip ir nepasiekė Nacionalinio egzaminų centro. Kaip teigia minimos mokyklos abiturientė Paulina, dieną, kai turėjo paaiškėti apeliacijų rezultatai, paaiškėjo, jog apeliacijos tiesiog nepasiekė Nacionalinio egzaminų centro: „Labai apmaudu dėl prarastos galimybės. Rizikavome gauti ir mažesnį įvertinimą, tačiau įdėtos pastangos neatitiko gauto rezultato, todėl pasinaudojome turėta galimybe.“
Liepos 19 d. šalyje paaiškėjo pateiktų apeliacijų rezultatai, o Šakių „Žiburio“ gimnazijos abiturientai pastebėjo, jog įvertinimų peržiūrai skirtoje NEC sistemoje nei vieno moksleivio rezultatas nepakito. Vienas iš mokyklos abiturientų kreipėsi į mokyklą: „Rimas paskambino į mūsų gimnaziją, jam atsiliepė socialinė pedagogė ir pasakė, kad mūsų rezultatai nepakito, visi buvo įvertinti lygiai taip pat, kaip ir prieš tai. Tačiau keisčiausia buvo tai, jog NEC turėjo prie rezultato pridėti dar viena skiltį: „rezultatas po apeliacijos”, tačiau nei pas vieną iš mūsų šios skilties nebuvo.“ Mokyklos abiturientai įtarė, kad mokyklos administracija mokiniams neatskleidžia tiesos.
Kita mokyklos Abiturientė kreipėsi į NEC: „Paskambinus į NEC paklausti, ar jos pavarde buvo parašyta apeliacija. Jai buvo atsakyta, kad tokios informacijos telefonu teikti negalima, tačiau Šakių „Žiburio” gimnazija nepateikė nei vienos savo mokinio apeliacijos.“ Į gimnaziją besikreipusiems tėvams, mokyklos atstovai paaiškino, kad „kažkas kažkur turbūt nepadėjo varnelės“, todėl apeliacijos nepasiekė NEC. Taip pat pridūrė, kad NEC sistemoje yra labai daug spragų. Abiturientai pasakojo, kad tie patys žmonės ryte moksleiviams aiškino, kad jų rezultatai nepakito, o dieną jau sakė kitokią įvykio versiją. Jie įsitikinę, jog situaciją dar buvo galima ištaisyti, kol savo darbo dar nebuvo baigusi apeliacijos komisija: „Susidaro vaizdas, jog apie nepateiktas apeliacijas buvo žinoma, tačiau tiesiog laukiama, kol viskas tyliai praeis“
Lietuvos moksleivių sąjungos Prezidentė Raminta Matulytė yra sunerimusi dėl tokio įvykio ir tikisi, jog NEC vis dėlto įvertins moksleivių apeliacijas: „Nors egzaminų sistema Lietuvoje nėra ideali, siekiant išvengti subjektyvumo, apeliacijų teikimas yra vienas iš efektyviausių būdų. Vis dėlto, apmaudu, kad dėl nepateisinamų mokyklos administracijos klaidų, Šakių „Žiburio“ gimnazijos moksleiviai net neturėjo tokios galimybės. Lietuvos moksleivių sąjunga kreipiasi į atitinkamas institucijas, siekdama užtikrinti, kad panašios klaidos nepasikartotų ateityje.“ LMS kreipiasi į NEC su prašymu ištaisyti moksleivių teiktas apeliacijas. Taip pat kreipiamės ir į Šakių rajono savivaldybės švietimo ir sporto skyrių bei Šakių „Žiburio“ gimnazijos direktorę Jūratę Mozūraitienę su prašymu kuo skubiau ištirti įvykį.
Jeigu tu susidūrei su panašia ar kita moksleiviška problema – susisiek su mumis: lms@moksleiviai.lt.
CategoryNaujienos
© Lietuvos moksleivių sąjunga
Tel: +370 610 62865 El. paštas: lms@moksleiviai.lt
Konstitucijos pr. 25, Vilnius 08105, Lietuva