„Ž. E. M. E.“: Vartotojiškumas – didžiulė XXI a. problema

Paskutinį 2019-ųjų mėnesį, LMS metinės programos „Ž. E. M. E.“ iššūkius vykdė net 257 programos ambasadoriai iš 162 mokyklų nacionaliniu mastu, taip pat buvo organizuojamos ir kitos moksleivius dėl švaresnės aplinkos skatinančios veikti iniciatyvos. Kokių rezultatų atnešė gruodis, sužinosite skaitydami toliau!

Programos „Ž. E. M. E.“ gruodžio mėnesio tema – vartotojiškumas. Tai XXI a. didžiulė problema. Pagerėjus gyvenamosioms sąlygoms žmonės turi daugiau pinigų išleisti nebūtinoms prekėms, todėl vartojimas šiandien jau nebėra vien pasirinkimas – vartoti tapo prievole. Kaip išvengti perdėto vartojimo ir daugiau informacijos rasite čia.

Vartotojiškumo tema buvo pristatyta ir „Ž. E. M. E.“ renginyje „Vartotojiškumas: turėti ar būti?“, vykusiame gruodžio 13 d. Jonavoje. Pirmoje renginio dalyje LR Seimo Aplinkos apsaugos vicepirmininkas, taip pat ir programos „Ž. E. M. E.“ globėjas, Simonas Gentvilas bei Jonavos rajono savivaldybės moksleivių savivaldos vienijamų mokyklų mokinių savivaldų atstovai diskutavo apie vartotojiškumą ir aplinkosaugą mokyklose. Antrojoje dalyje renginio dalyviai stebėjo diskusiją „Turėti daug: gerai ar blogai?“ su LR Seimo Aplinkos apsaugos pirmininko pavaduotoju Simonu Gentvilu, Jonavos rajono savivaldybės jaunimo reikalų koordinatore Daiva Skebiene bei aplinkosaugos entuziaste Kamile Valvonyte. Diskusiją moderavo Jonavos rajono savivaldybės tarybos narys Žilvinas Galimovas.

Mažinti vatotojiškumą moksleivių tarpe siekė ir programos „Ž. E. M. E.“ ambasadoriai. Lietuvos mokyklose buvo kabinami plakatai, organizuojami protmūšiai, vykdomos apklausos. Jurbarko raj. Stasio Šimkaus mokyklos-daugiafunkcio centro moksleiviai nusprendė atsisakyti keitimosi dovanomis tarp bendraklasių, organizavo akciją „Dovanok knygą bibliotekai“, gamino įvairius daiktus iš antrinių žaliavų. Kuršėnų Daugėlių pagrindinėje mokykloje mokytojai yra nuolat skatinami naudoti elektronines pratybas (moksleiviams tokios pratybos patinka netgi labiau nei popierinės), taip pat mokytojams ir moksleiviams buvo dovanojami daugkartinio naudojimo maišeliai. Vilniaus licėjuje buvo inicijuojama daiktų „atiduotuvė“ bei diskusijos klimato kaitos ir vartotojiškumo temomis. Vabalninko Balio Sruogos gimnazijoje „Ž. E. M. E.“ ambasadoriaus iniciatyva surengtas kalėdinis karnavalas ,,Kalėdinė dovana Žemei“. Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijoje mokiniai, sunešę žaislus, pakavo juos į nebenaudojamas dėžutes, senus dovanų maišelius, puošė įvairiais blizgučiais, girliandomis, o vėliau dovanėles perdavė miestelio seniūnijos darbuotojams, kurie pasirūpino, kad jie būtų atiduoti nepasiturinčioms šeimoms. Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje moksleiviams pristatytas minimalistinis gyvenimo būdas, taip pat buvo kepami ir pardavinėjami pyragai, o gautus pinigus mokykla paaukojo vaikų namams. Šios mokyklos „Ž. E. M. E.“ ambasadorė, bendradarbiaudama su Alytaus Jotvingių gimnazijos ambasadore, surengė akciją, kurios metu rinko žaislus ir dovanojo juos žmonėms. Džiugu, jog Lietuvos moksleivių sąjungos metinė programa „Ž. E. M. E.“ iš tiesų skatina moksleivius rūpintis mūsų planeta – tai įrodo nuveikti darbai.

Primename, jog „Ž. E. M. E.“ ambasadoriumi savo mokykloje vis dar gali tapti ir tu. Registruokis čia, informaciją apie tai, kas vyksta mūsų planetoje, sužinok pirmas ir prisidėk prie švaresnės bei saugesnės aplinkos kūrimo jau šiandien. Pradėkime nuo savęs ir rodykime pavyzdį kitiems!

Ar šis turinys buvo jums naudingas?

Kitos naujienos:

Asamblėja

XXXVII Asamblėja

Džiaugiamės galėdami pranešti, jog registracija į LMS Pavasario forumą 2024 „Aitvaras neatneš, kol savo neturėsi“, vyksiantį balandžio 26-28 dienomis Kaune, prasideda! Pavasario forumo metu vyks